سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خاصیت برگ کاری برای مو، سلامتی و پوست

 برگ کاری دارای خواص درمانی زیادی است از جمله این‌که دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد دیابتی، محافظ در برابر هپاتیت و ضد میکروبی است. در کنار این، مواد مغذی زیادی در برگ کاری یافت می‌شود. از جمله انرژی، فسفر، فیبر، کربوهیدرات، آهن، کلسیم، مس و منیزیوم. به علاوه، حاوی ویتامین‌های زیادی است مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B، ویتامین E و همچنین آمینو اسید. شایان ذکر است که هیچ چربی در برگ کاری وجود ندارد.

14 فواید و خواص برگ کاری برای مو، سلامتی و پوست 

1. فواید و خواص برگ کاری برای درمان اسهال

اگرچه برگ کاری دارای خواص ملین است، ولی برای درمان اسهال مفید است. از آن‌جایی‌که این برگ‌ها حاوی کربازول آلکالوئید، که دارای خواص ضد التهابی و آنتی باکتریال است، هستند به مقابله با مشکلات معده کمک می‌کنند. بنابراین برای این‌که از شر اسهال خلاص شوید، بهتر است چند برگ کاری را بردارید و خوب بکوبید. در نهایت با مقداری آب دوغ مخلوط کنید و بنوشید. بهتر است این کار را دو یا سه مرتبه در روز انجام دهید تا نتایج مثبتی بگیرید.

به علاوه، برای درمان اسهال می‌توانید از روش زیر نیز استفاده کنید:

 

فواید و خواص برگ کاری

? ابتدا مقداری زیره را در روغن حیوانی تفت دهید.

? سپس برگ کاری را به آن اضافه کنید.

? نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل و یک فنجان آب اضافه کنید.

? بگذارید چند دقیقه بماند.

? سپس، آن را صاف کنید و پس از خنک شدن میل کنید.

اگر مقداری عسل خام به این ترکیب اضافه کنید طعم بهتری می‌گیرد.

 

2. فواید و خواص برگ کاری برای محافظت از معده و روده

وقتی پای صحبت درباره برگ کاری به میان می‌آید، محافظت از معده و روده از جمله فواید آن برای سلامتی است. طبق روش‌شماسی آیورودیک، توصیه می‌شود از برگ کاری برای درمان مشکلات معده و روده استفاده شود. دلیل این توصیه این است که برگ کاری دارای خواص ملینی خفیفی است. بنابراین، به منظور محافظت از معده و روده می‌توانید از مقداری برگ کاری استفاده کنید. مقداری برگ کاری را آب بگیرید. سپس کمی آب لیمو به آن اضافه کنید. در نهایت، این ترکیب را مصرف کنید. این ترکیب به خلاص شدن از شر سوء هاضمه کمک می‌کند.

شما می‌توانید از برگ کاری یک خمیر درتس کنید. سپس با مقداری آب دوغ مخلوط کنید. در نهایت هر روز صبح با معده خالی میل کنید.

 

3. فواید و خواص برگ کاری برای دارای خواص آنتی اکسیدانی

به استناد برخی تحقیقاتی که در مرکز تحقیقات علمی پیشرفته هند انجام شده است، برگ کاری منبع خوبی از آنتی اکسیدان است. به علاوه، برگ کاری حاوی ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B و ویتامین E است که به کاهش استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. بنابراین، مقداری برگ کاری را به غذاها، سوپ و سالادهای‌تان اضافه کنید. اگر برگ تازه کاری ندارید می‌توانید از پودر آن نیز استفاده کنید.

 

4. فواید و خواص برگ کاری برای دارای خواص ضد دیابتی

یکی از مزایای برگ کاری این است که خواص ضد دیابتی دارد. به عبارت دیگر، برگ کاری می‌تواند دیابت را کنترل کند. طبق تحقیقی که در این زمینه انجام شده است، برگ کاری دارای خواص ضد هایپوگلیسمیک است که برای کنترل سطح گلوکز خون در موش‌های مبتلا به دیابت مؤثر بوده است. به علاوه، مصرف مخلوط آب دوغ، برگ کاری و مقدار کمی نمک، یک ایده فوق‌العاده برای مبتلایان دیابت است.

 

5. فواید و خواص برگ کاری برای  مبارزه با سرطان

ترکیبات شیمیایی مانند فنول در برگ کاری وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید، این ترکیبات در مقابله با سرطان‌هایی مانند پروستات، روده بزرگ و همچنین سرطان خون بسیار مؤثر هستند. به استناد تحقیقی که در این زمینه در ژاپن انجام شد، طبق شواهد به دست آمده برگ کاری دارای خواص ضد سرطانی است.

 

6. پایین آوردن سطح کلسترول

برگ کاری می‌تواند با پایین آوردن کلسترول بد LDL، به پایین آوردن کلسترول خون کمک کند. طبق تحقیقاتی که در هند در این زمینه انجام شد، برگ کاری می‌تواند سطح کلسترول LDL را کاهش دهد.

 

7. تسریع رشد مو

اگر به ریزش مو دچار هستید، بهتر است برگ کاری را امتحان کنید. برگ کاری ریشه مو را تقویت می‌کند. به علاوه این‌که، برای درمان موهای آسیب دیده، درمان شوره و تقویت موهای نازک و شکننده مفید است. برای این منظور می‌توانید از روش‌های ذیل استفاده کنید.

 

مواد مورد نیاز

– برگ کاری: یک مشت

– روغن نارگیل: 2-3 قاشق غذاخوری

 

دستور تهیه

– ابتدا، برگ کاری را بکوبید تا عصاره آن را بگیرید.

– سپس، این عصاره را به روغن نارگیل اضافه کنید.

– روغن را گرم کنید تا رنگ آن تیره شود.

– در نهایت، این ترکیب را روی کف سرتان بزنید.

این ترکیب هم به رشد مو و هم درمان شوره کمک می‌کند.

 

روش 2

مواد مورد نیاز

– برگ کاری: یک مشت

– ماست: 3-4 قاشق غذاخوری

 

دستور تهیه

– ابتدا، برگ کاری را به ماست اضافه کنید.

– سپس، آن‌ها را خوب بکوبید تا یک خمیر یکدست به دست بیاورید.

– سپس، این خمیر را روی کف سرتان بزنید.

– بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند.

– در نهایت سرتان را با آب سرد بشویید.

این کار را مرتب تکرار کنید تا نتیجه مثبتی بگیرید. به علاوه این‌که این ترکیب نه تنها به درمان ریزش مو بلکه به درمان شوره نیز کمک می‌کند.

 

8. مفید برای بینایی

برگ کاری حاوی ویتامین A است. همان‌طور که می‌دانید ویتامین A دارای کاروتنوئید است که به محافظت از قرنیه که در سطح چشم است، کمک می‌کند. به علاوه این که، وقتی کمبود ویتامین A داشته باشید، ممکن است به کوری و تاری دید دچار شوید و حتی در برخی شرایط دیدتان را از دست بدهید.

 

9. فواید و خواص برگ کاری برای محافظت در برابر مواد شیمیایی و رادیو اکتیو

طبق برخی تحقیقاتی که بر عصاره برگ‌های کاری صورت گرفته است، محققان ادعا کرده‌اند که این برگ‌ها بر کاهش تأثیر رادیوتراپی نتیجه مثبتی داشته است. همچنین، به محافظت در برابر آسیب‌های کروموزومی، پیشگیری از فعال شدن رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از مغز استخوان نیز می‌پردازد.

 

10. محافظت در برابر حمله پاتوژن‌ها

در واقع، تحقیقات زیادی روی برگ کاری انجام شده است که نشان می‌دهد برگ کاری برای مقابله با عفونت‌های باکتریایی و قارچی مفید است. به علاوه، عصاره برگ کاری نیز می‌تواند یک داروی آنتی بیوتیک باشد. بنا بر تمام دلایلی که گفته شد، برگ کاری می‌توانددر برابر حمله پاتوژن‌ها از بدن محافظت کند.

 

11. محافظت از کبد

همان‌طور که می‌دانید کبد نقش مهمی در سیستم گوارش ایفا می‌کند. به همین دلیل است که باید از کبد در برابر حملات رادیکال‌های آزاد که موجب عفونت می‌شوند محافظت کرد. به استناد تحقیقاتی که روی برگ کاری انجام شده است، کاربوزال آکالوئید و تانن موجود در برگ کاری می‌توانند از کبد در برابر بیماری هایی مانند سیروز کبدی و هپاتیت محافظت کند.

 

12. فواید و خواص برگ کاری برای پیشگیری و درمان عفونت‌های پوستی

یکی دیگر از فواید برگ کاری این است که عفونت‌های پوستی را درمان می‌کند و از بروز آن‌ها جلوگیری می‌کند. همان طور که می‌دانید برگ کاری دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد قارچی و ضد میکروبی است. به همین دلیل است که برگ کاری برای درمان عفونت‌های پوستی مانند آکنه و عفونت‌های قارچی ناخن که درمان دشواری دارند مفید است.

 

بنابراین، برای این‌که از شر آکنه خلاص شوید، می‌توانید با کوبیدن برگ‌های تازه کاری و ترکیب آن با زردچوبه یک خمیر درست کنید. سپس این خمیر را مرتب روی نواحی مبتلا بگذارید. اگر زردچوبه تازه نداشتید می توانید از پودر زردچوبه ارگانیک استفاده کنید.

 

13. مقابله با کم خونی

بسیاری از افراد بر این باور هستند که کم خونی به خاطر کمبود آهن در بدن رخ می‌دهد.

ولی کم خونی به خاطر ناتوانی بدن در جذب مواد معدنی مهم و استفاده از آن‌ها است.

اینجا است که اسید فولیک وارد ماجرا می‌شود.

اسید فولیک مسئول جذب آهن است و در برگ کاری هر دوی آن‌ها وجود دارند، هم اسید فولیک و هم آهن.

بنابراین، اگر به کم خونی مبتلا هستید، یک قاشق چایخوری تخم شنبلیله را با یک مشت برگ کاری در مقداری ماست بریزید. بگذارید 30 دقیقه بماند. این ترکیب را هر روز صبح زود میل کنید.

 

14. کاهش گرفتگی بینی و سینه

برگ کاری یک درمان مؤثر برای سینوزیت، گرفتگی سینه یا سرفه تر است.

برگ کاری حاوی ویتامین C، ویتامین A و همچنین ترکیباتی مانند کائمفرول عامل ضد التهابی، آنتی اکسیداتیو و ضد احتباس است. این برگ، می‌تواند به آزاد شدن خلط‌ها کمک کند.

بنابراین، برای این که از شر این مشکل خلاص شوید، می‌توانید یک قاشق غذاخوری پودر برگ کاری را با یک قاشق غذاخوری عسل خام ترکیب کنید. سپس این خمیر را روزی دو مرتبه مصرف کنید.

 

 

منبع: nimrooz